گوشی های دو سیم کارت

گوشی های دو سیم کارت | مدیریت همزمان دو دنیای ارتباطی

0 از 0 رای

گوشی های دو سیم کارت حالا به یکی از ارکان‌های اصلی بازار گوشی های هوشمند در سطح جهانی تبدیل شده‌اند. دسترسی به دو سیم ‌کارت مستقل با قابلیت مدیریت متفاوت تماس‌ها، پیام‌ها و حتی شبکه‌های اینترنتی کافی ا‌ست تا فلسفه استفاده شما از گوشی به‌ کلی دگرگون شود. چرا که با هر سیم‌ کارت عملاً به دنیای ارتباطی مستقلی دسترسی دارید و می‌توانید از تماس‌ها تا خدمات اینترنتی خود را به ‌راحتی مدیریت کنید.

در حال ‌حاضر گوشی‌ های دو سیم ‌کارت در کلاس‌های مختلف ساخته می‌شوند و حالا این آپشن به یکی از بدیهی‌ترین امکانات پایه هر گوشی تبدیل شده ‌است. کافی ا‌ست یک نگاه در فهرست محصولات برندهای مختلف بازار بیاندازید و با مقایسه قیمت انواع گوشی سامسونگ، شیائومی و حتی هوآوی و دیگر برندها اهمیت این سیم‌ کارت اضافه را درک کنید. در این ‌میان می‌توانید برای خرید گوشی‌ های دو سیم‌کارت ارزان اقدام کنید و یا این قابلیت را در قدرتمندترین مدل گوشی‌های بازار جستجو کنید.

بهترین گوشی‌های دو سیم ‌کارت 2024 در بازه قیمت های گوناگون

بهترین گوشی‌های دو سیم ‌کارت 2024 در بازه قیمت های گوناگون

حضور اسلات دوم در گوشی‌ها برای قرار دادن سیم ‌کارت اضافی به ‌ظاهر امری ساده است و این قابلیت آنقدر بدیهی است که حالا کمتر کسی در میان صدها قابلیت و مشخصه‌های فنی به آن توجه می‌کند. اما کافی ا‌ست چند سالی به عقب برگردید و حال‌ و هوای ظهور اولین مدل از این گوشی‌ها را بررسی کنید و ببینید که در آن ایام همه خریداران تا چه اندازه از امکان استفاده دو سیم ‌کارت همزمان هیجان‌ زده بودند. قطعاً هم ‌اکنون نیز خیلی‌ها به‌ کار با گوشی ‌های دو سیم کارت نیاز دارند. در این ‌میان برخی از بهترین این گوشی‌ها در بازه‌های متفاوت قیمتی به قرار زیر هستند:

  1. Samsung galaxy Zfold 5
  2. Samsung galaxy S24 Ultra
  3. Samsung galaxy A55
  4. Samsung galaxy A05
  5. شیائومی 13T pro 5G
  6. شیائومی Redmi Note 13 Pro
  7. شیائومی Redmi A3 , A3X
  8. هواوی nova 9 , nova 9 se
  9. آنر X8a , X9a
  • نوکیا Nokia 216

فهرست گوشی های دو سیم کارت طولانی است. اما در این لیست ارائه ‌شده برخی از بهترین آنها در بازه های قیمتی گوناگون فهرست شده‌اند که در ادامه اندکی بیشتر با قابلیت‌های هر کدام از این گوشی‌ها آشنا خواهیم شد.

انواع قیمت گوشی های دو سیم کارت

گوشی Samsung galaxy Zfold 5

اولین گوشی از فهرست پیشنهادی ما برای تهیه بهترین گوشی ‌های دو سیم ‌کارت یک سامسونگ خاص و پرچم دار است. Samsung galaxy Zfold 5 گوشی تاشو از برند همیشه پیشتاز کره‌ای است که ۲ عدد سیم‌ کارت نانو را پشتیبانی می‌کند. این گوشی خاص سامسونگ از قابلیت تاشو برخوردار است و یک صفحه نمایش 7.6 اینچی از نوع foldable dynamic Amoled 2X را در اختیار دارد که با تراکم ۳۷۳ پیکسل بر هر اینچ و نرخ به ‌روزرسانی استاندارد ۱۲۰ هرتز طراحی شده ‌است. در این گوشی از صفحه نمایش دوم با ابعاد 6.2 اینچی نیز برخوردار هستید. سامسونگ برای این گوشی نسبتاً سنگین ۲۵۰ گرمی خود از تراشه‌ی ۸ هسته‌ای کوالکام مخصوص سامسونگ با قابلیت پردازش در حداکثر فرکانس 3.36 گیگا هرتز استفاده کرده ‌است تا برجسته ترین گوشی دو سیم کارت بازار باشد.

گوشی Samsung galaxy S24 Ultra

تمام اعضای خانواده سامسونگ S24 مانند S24 Ultra ، S24 Plus و  S24 معمولی و حتی نسل قبلی این گوشی‌ها یعنی تمام خانواده اعضا S23 از قابلیت قرار دادن ۲ سیم‌کارت مستقل پشتیبانی می‌کنند. در عین ‌حال باید از سیم‌ کارت‌های سایز نانو برای هر دو اسلاید این گوشی‌ها استفاده کنید. به ‌هر حال در تمامی اعضای این خانواده گوشی Samsung galaxy S24 Ultra از همه بهتر و قابلیت‌های فنی بالاتری دارد. در این گوشی از تراشه 3.2 گیگا هرتزی Exynos 2400 chipset استفاده ‌شده است و از نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی داینامیک امولد برخوردار است. خصوصاً که با نرخ بروزرسانی استاندارد ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی صفحه نمایش 2600 نیت قادر است تا بهترین تجربه کاربری از یک گوشی پرچم‌دار را ارائه نماید. بدون تردید اگر از جمع بالانشین‌های بازار به ‌دنبال گوشی‌ های دو سیم ‌کارت هستید، خانواده S24 خصوصاً مدل Ultra بهترین پیشنهاد است.

گوشی Samsung galaxy A55

برای معرفی بهترین گوشی‌ های دو سیم ‌کارت همچنان در دنیای متنوع سامسونگ باقی بمانیم و یک میان رده خوش ساخت با ویژگی و مشخصه‌هایی در حد پرچم‌داران را معرفی می‌کنیم. سامسونگ galaxy A55 گوشی میان رده از این برند کره‌ای است که با قابلیت استفاده از دو سیم ‌کارت همزمان طراحی ‌شده است. این گوشی روی کاغذ و در عمل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بدنه پشت شیشه‌ای گوریلاگلس 6 و صفحه شیشه‌ای جلو از نوع ویکتوس با قابلیت محافظ در سطح IP67 چیزی نیست که به ‌سادگی در هر گوشی میان رده پیدا کنید. این گوشی نسبتاً سنگین ۲۱۳ گرمی قادر است تا بدون هیچ مشکلی در عمق یک متری آب و به مدت ۳۰ دقیقه غوطه‌ور بماند.

گوشی Samsung galaxy A05

از میان خیل مدل‌های مختلف سامسونگ عبور می‌کنیم و در معرفی بهترین گوشی‌ های دو سیم ‌کارت سراغ اقتصادی‌ترین مدل طراحی ‌شده این برند می‌رویم. برای آنها که بودجه‌ی محدودی دارند اما همچنان علاقه دارند تا از گوشی های این کره‌ای خوش ‌ساخت استفاده کنند Samsung galaxy A05 پیشنهاد ایده‌آلی است. این گوشی از ۲ سیم ‌کارت نانو برخوردار است. هرچند از قابلیت جایگزینی کارت حافظه نیز استفاده می‌کند. این گوشی قرار نیست تا شما را شگفت‌زده کند اما در دنیای اقتصادی‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دوربین ۵0 مگا پیکسلی و نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی از نوع LCD – PLS با قابلیت تفکیک ۱۶ میلیون رنگ و پردازنده ۸ هسته‌ای با حداکثر فرکانس 1.8 گیگا هرتز و امکان استفاده از شارژ سریع ۲۵ واتی همگی قابلیت‌های برجسته این سامسونگ اقتصادی در جمع گوشی‌ های دو سیم کارت هستند.

گوشی شیائومی مدل 13T pro 5G

از دنیای کره‌ای‌ها بیرون بیاییم و سری به کشور همسایه آنها بزنیم و ببینیم که چینی‌های خوش‌ ساخت مانند شیائومی چه مدل گوشی ‌های دو سیم‌ کارت برجسته‌ای دارند و همین ابتدا از گوشی پرچم دار  13T pro 5G  آغاز می‌کنیم. این گوشی با صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED یک فبلت مخصوص بازی است که تمام قابلیت‌های تبدیل شدن به یک گوشی همه‌ کاره را دارد. خصوصاً که برای این گوشی از قابلیت ۲ سیم ‌کارت نانو استفاده شده ‌است. این گوشی ۲۰۰ گرمی از شیائومی دارای گواهی‌نامه IP68 است. به شکلی که می‌تواند تا ۳۰ دقیقه بدون هیچ مشکلی در عمق ۶ متری آب دوام بیاورد. دوربین‌های ۵۰ و ۲۰ مگا پیکسلی جلو و سلفی با امکان تصویر برداری 4K و صفحه نمایش با شدت روشنایی قابل ‌توجه 2600 نیت ویژگی‌های قابل ‌توجه این شیائومی خوش ‌ساخت هستند. از طرفی این گوشی از معدود مدل‌های بازار با قابلیت شارژ سریع ۱۲۰ وات است.

گوشی های دو سیم کارت نوکیا

گوشی Redmi Note 13 Pro

در جمع محصولات شیائومی و برای معرفی گوشی‌ های دو سیم ‌کارت به سراغ یک میان رده دست باز برویم. این گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro است. آنهایی که به گوشی های شیائومی علاقه دارند، قطعاً از جایگاه برجسته مدل‌های Redmi Note مطلع هستند. تمامی نسل‌های Redmi Note از قابلیت ۲ سیم‌ کارت پشتیبانی می‌کنند و در حال حاضر مدل 13 PRO برجسته‌ترین آنها است که با صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی از نوع Amoled و امکان نمایش ۱۶ میلیون رنگ تفکیک شده ساخته شده ‌است. جالب است که شیائومی برای ساخت این مدل میان رده دست ‌و دلبازی به خرج داده و از بدنه شیشه گوریاگلاس ۵ استفاده کرده ‌است. خصوصاً که بدنه این گوشی از کلاس حفاظتی IP54 برخوردار است و به ‌خوبی در مقابل پاشش آب مقاومت می‌کند. قابلیت شارژ ۶۷ واتی از دیگر ویژگی‌های برجسته این گوشی چینی و میان رده برند شیائومی است.

گوشی شیائومی Redmi A3 , A3X

اگر بودجه شما محدود است برای تهیه گوشی ‌های دو سیم کارت می‌توانید از جمع مدل‌های اقتصادی شیائومی محصولی مناسب را تهیه کنید و بهترین آنها شیائومی Redmi A3 و یا یک کلاس بالاتر Redmi A3X است. هر ۲ گوشی اقتصادی شیائومی از قابلیت پشتیبانی ۲ سیم ‌کارت نانو برخوردار هستند. در عین ‌حال برای ساخت این گوشی های فبلت 6.67 اینچی از صفحه جلوی شیشه‌ی نسبتاً مقاوم گوریلا گلس ۳ با بدنه پلاستیکی استفاده ‌شده است. در این گوشی چندان انتظار دوربین قدرتمند از نوع ۸ مگاپیکسلی و سلفی 0.8 مگاپیکسلی نداشته باشید. اما امکان استفاده از صفحه نمایش LCD – IDS و نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز کلاس طراحی این گوشی را ارتقا داده است. به ‌هرحال شیائومی Redmi A3 گوشی اقتصادی است و به ‌کار گرفتن از پردازنده ۶۴ بیتی از نوع ۸ هسته‌ای با حداکثر فرکانس 2.2 گیگا هرتز نشانگر سخت‌ افزار قابل دفاعی است.

گوشی هوآوی nova 9 , nova 9 se

در جمع چینی‌ها باقی بمانیم اما از برند شناخته ‌شده دیگر آنها یعنی هوآوی گوشی خوش ساخت Nova 9 و برادر بزرگتر آن یعنی Nova 9 se را به ‌عنوان یکی از بهترین گوشی ‌های دو سیم کارت بازار معرفی می‌کنیم. هوآوی در ارائه گوشی ها با امکانات کامل و مقرون‌ به‌ صرفه استاد است. قیمت گوشی هوآوی همواره کلاس اقتصادی تر از دیگر برندهای بازار داشته و نمونه برجسته‌ای این امر همین گوشی 6.57 اینچی Nova 9 است. البته برادر بزرگ‌تر آن‌ یعنی Nova 9 se دارای صفحه نمایش فبلت گونه 6.78 اینچی است. هر ۲ مدل از تکنولوژی LCD – IPS با رزولوشن FULL HD و قابلیت چند لمس خازنی بهره می‌برند. در این گوشی های میان رده هوآوی از پردازنده های ۶۴ بیتی و ۸ هسته‌ای استفاده ‌شده است تا محصول قابل ‌اعتماد برای بهره‌مندی از قابلیت‌های ۲ سیم کارت باشند.

کوشی آنر X8a و X9a

آنر از جمله برندهای با سابقه چینی بازار است که حالا مسیر مستقل خودش را در طراحی و عرضه انواع گوشی در پیش گرفته است. اگرچه عموم مدل‌های معرفی شده این برند با قابلیت ۲ سیم ‌کارت طراحی‌شده اند اما اگر به ‌دنبال گوشی‌ های دو سیم ‌کارت ارزان هستید می‌توانید مدل‌های اقتصادی این برند مانند آنر X8a  و X9a را تهیه کنید. گوشی آنر X9a از ۲ اسلاید سیم‌ کارت نانو استفاده می‌کند. در این گوشی ۱۷۵ گرمی از نمایشگر 6.67 اینچی امولد و همراه پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای و تراشه کوالکام اسنپدراگون از نوع ۶۴ بیتی استفاده ‌شده است. مدل قدیمی‌تر این گوشی یعنی آنر X8a  دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی از نوع LCD – IPS است و در آن از تراشه‌ی ۸ هسته‌ای مدیاتک استفاده ‌شده است. هر ۲ گوشی مذکور در جمع بهترین گوشی ‌های دو سیم ‌کارت هستند اما از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کنند.

گوشی نوکیا مدل Nokia 216

همه گوشی‌ های دو سیم ‌کارت که قرار نیست از جمع هوشمندها با صفحه نمایش تمام لمسی و قیمت نسبتاً بالا باشند. خیلی از افراد به ‌دنبال گوشی دو سیم ‌کارت زیر ۲ میلیون تومان هستند و نوکیا 216 از بهترین این گوشی ها است. در کل نوکیا همچنان در عرصه طراحی گوشی های کلاسیک کیبورد دار بهترین است و این در حالی است که قیمت موبایل نوکیا ساده کاملاً اقتصادی است. گوشی Nokia 216 از ۲ اسلاید سیم‌کارت سایز مینی استفاده می‌کند. همچنین در این گوشی به صفحه نمایش 2.4 اینچی LCD – TFD با تراکم ۱۶۷ پیکسل در هر اینچ دسترسی دارید. از طرفی از جمع گوشی‌ دو سیم ‌کارت زیر ۲ میلیونی می‌توانید دیگر مدل‌های خوش ساخت نوکیا مانند Nokia 210و یا Nokia 130 را انتخاب کنید.

قیمت گوشی های دو سیم کارت

چرا به گوشی ‌های دو سیم‌ کارت نیاز داریم؟

گوشی ‌های دو سیم ‌کارت حالا به قابلیت برجسته و حتی بدیهی طراحی انواع مدل‌های ساده تا پرچم‌دار تبدیل شده‌اند. حالا به ‌راحتی می‌توانید گوشی ‌های دو سیم ‌کارت ارزان را جستجو کرده و در عین ‌حال از میان پرچم‌دارهای بازار به این قابلیت دسترسی داشته باشید. اما برخی مدل‌ها از ادغام 2 سیم کارت با کارت حافظه برای قرار گرفتن در اسلاید دوم گوشی استفاده می‌کنند. در این ‌صورت اگر قصد ارتقای حافظه را داشته باشید فقط به یک سیم‌کارت دسترسی دارید. به ‌هر حال بهره‌مندی از گوشی‌ های دو سیم ‌کارت مزایای قابل‌ توجهی دارد. چرا که اولا می‌توانیم از ۲ فضای مستقل در یک گوشی استفاده کرده و مثلاً خط تلفن کار و یا شخصی را تفکیک شده در یک گوشی جای بدهیم. ایجاد ۲ فضای اطلاعاتی مستقل برای بسیاری مفید و کار راه‌انداز است. لذا اگر فکر می‌کنید که به چنین رویکردی در کارکرد گوشی نیاز دارید حتماً در هنگام خرید قابلیت ۲ سیم کارت و نحوه استفاده از اسلاید دوم گوشی را بررسی کنید.

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *